Una quinzena de negocis de Terrassa participen en la jornada “L’FP dual incorpora talent al teu comerç” 

Cambra fons

Una quinzena de negocis de Terrassa participen en la jornada “L’FP dual incorpora talent al teu comerç” 

La sessió s’emmarca en el programa FP Pyme, de la Cámara de Comercio de España i cofinançat pel Fons Social Europeu Plus 

Terrassa, 15 d’octubre de 2026.- Una quinzena de responsables de comerços de la ciutat participaven ahir a la tarda a la Cambra de Comerç de Terrassa en la jornada “L’FP dual incorpora talent al teu comerç”. La sessió va aprofundir en el funcionament d’aquest model formatiu i en les possibilitats que ofereix per incorporar i formar nou talent en el sector del comerç, cobrir necessitats de personal i contribuir al relleu i a la continuïtat dels negocis.  L’activitat, organitzada per la Cambra de Terrassa en el marc del programa FP Pyme 2025-2027, va comptar amb la col·laboració de l’Institut Montserrat Roig i Salesians Terrassa. Els dos centres van donar a conèixer la seva oferta formativa vinculada al sector i les possibilitats de col·laboració entre centres educatius i empreses. 

Meritxell Mañé, tècnica de programes de formació professional de la Cambra de Comerç de Terrassa, va recordar que el paper de l’entitat és acompanyar les empreses en la incorporació de l’FP dual. “Informem sobre el funcionament del sistema i les responsabilitats de l’empresa, les assessorem segons les seves necessitats i els perfils professionals que requereixen, i les connectem amb els centres educatius més adequats”. Durant el 2025, la Cambra de Terrassa va assessorar setanta-quatre empreses de la demarcació. D’aquestes, vint van sol·licitar expressament el suport de l’entitat per facilitar el contacte directe amb els centres educatius i fer un seguiment personalitzat del procés d’acollida de l’alumnat. 

Laura Pérez, cap d’estudis d’FP i professora de Comerç i Màrqueting de l’Institut Montserrat Roig, i Marc Miralles, coordinador d’FP i FP Dual del mateix centre, van explicar les modalitats general i intensiva de l’FP dual, el paper de l’empresa com a agent coformador i els primers passos que ha de seguir un negoci interessat a participar-hi. L’Institut Montserrat Roig ofereix formació vinculada al comerç en diferents nivells, des de l’Itinerari Formatiu Específic (IFE) d’Auxiliar en Vendes i Atenció al Públic fins als cicles formatius de grau superior de Gestió de Vendes i Espais Comercials i Comerç Internacional. 

Per la seva banda, Jesús Cabado i Núria Díaz, de Salesians Terrassa, van abordar amb més detall les funcions dels tutors de centre i d’empresa i van destacar especialment el paper del tutor d’empresa com a persona de referència de l’alumne durant la seva estada formativa. El centre imparteix, dins la família de Comerç i Màrqueting, el cicle formatiu de grau mitjà d’Activitats Comercials i el de grau superior de Gestió de Vendes i Espais Comercials. La sessió va finalitzar amb un torn d’intercanvi d’experiències i casos d’èxit. 

El programa FP Pyme està impulsat per la Cámara de Comercio de España i la Secretaria General de Formació Professional del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i cofinançat pel Fons Social Europeu Plus (FSE+). A través del programa, la Cambra de Terrassa treballa per apropar aquest model formatiu a les empreses, connectar l’oferta del territori amb les seves necessitats i facilitar la incorporació de nou talent. 

Desplaça cap amunt