Segona edició “Impulsa Startup”
La Cambra de Comerç de Terrassa arrenca l’acceleració de catorze nous projectes tecnològics de la demarcació territorial
Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Terrassa i Vacarisses concentren els projectes seleccionats
Terrassa, 1 de juliol, 2025.– .– La Cambra de Comerç de Terrassa ha seleccionat els catorze projectes empresarials tecnològics per participar en la segona edició del programa d’acceleració “Impulsa Startup”, que es desenvoluparà durant sis mesos. El procés d’inscripció dels projectes emprenedors amb base tecnològica i potencial d’escalabilitat s’ha dut a terme durant la primera quinzena del mes passat i el dia 16 de juny es donava ja el tret de sortida a l’acceleració. D’aquesta edició destaca que tots els projectes s’ubiquen en municipis de la demarcació territorial – Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Terrassa i Vacarisses -, cosa que posa en relleu l’esforç i el compromís de la corporació terrassenca amb el talent i la innovació del territori. “Impulsa StartUp” és un programa de la Cámara de España, finançat pel Fons Social Europeu Plus.
Durant els pròxims mesos, els equips seleccionats rebran mentories personalitzades i acompanyament per part de tutors camerals i experts en àrees clau com l’estratègia de negoci, el màrqueting, les finances, el desenvolupament de clients, la internacionalització i l’accés a finançament. El programa culminarà al novembre amb el Demo Day, on els projectes presentaran la seva evolució davant d’inversors i un jurat especialitzat. Els equips optaran a premis en metàl·lic de fins a 4.800 € i a la participació a la final nacional amb un premi de fins a 12.000 € dins el 4YFN Mobile World Congress 2026.
Un dels aspectes més rellevants d’aquesta edició és que tots els projectes seleccionats són de municipis de la demarcació de la Cambra de Comerç de Terrassa. Aquesta fita és resultat d’un esforç estratègic del servei d’Emprenedoria de la Cambra per identificar, captar i acompanyar el talent local, prioritzant la proximitat i el desenvolupament de l’ecosistema emprenedor del territori. Com explica Montserrat Junyent, responsable del programa de Cambra de Comçer de Terrassa, “hem orientat els esforços a fomentar la participació de projectes de l’àmbit territorial de la corporació terrassenca, ja que comptem amb zones amb gran dinamisme emprenedor”.
A més, per primera vegada els participants disposaran dels espais del coworking de la Cambra Business & Working, de manera gratuïta, durant els mesos de durada de l’acceleradora. Junyent indica que “volem donar facilitats als participants en el seu camí emprenedor i oferir una experiència d’acceleradora més completa”.
Projectes i àmbit d’actuació
- SAIL KNIFE ONE (Terrassa)
Dispositiu portàtil per a vela que registra més de 25 paràmetres per millorar la seguretat i eficiència en navegació.
- ECOMPOST (Vacarisses)
Sistema de compostatge descentralitzat, eficient i sense olors. Ja actiu a Vacarisses i en expansió a Terrassa. - WILDEBIT (Sant Cugat del Vallès)
Agents d’IA especialitzats per sectors, combinant tecnologia no-code i consultoria personalitzada.
- LIKOL SOUWWEL (Terrassa)
Plataforma que connecta ciutadans amb serveis domèstics i immobiliaris de confiança a tot el territori.
- WAKEN MAGAZINE (Rubí)
Revista digital immersiva disponible a mòbil, tauleta, ordinador i Smart TV.
- SPOL AI (Terrassa)
Solucions d’intel·ligència artificial per ajudar pimes a optimitzar processos i reduir costos.
- NEXINHUB (Terrassa)
Consultoria i plataforma IT per fer créixer startups, amb eines pròpies i formació en gestió d’equips.
- LIVEFRESH (Sant Cugat del Vallès)
Solucions de fred sostenible amb tecnologia pròpia, aplicades a salut, indústria i logística.
- COOKNEST (Terrassa)
App per iOS que permet organitzar, compartir i digitalitzar receptes de cuina.
- TIP TOP MOUNTAIN (Terrassa)
Marketplace d’equipament de muntanya de segona mà.
- BYNEURAL (Terrassa)
Startup SaaS que ofereix assistents virtuals d’IA personalitzats per a agències. Utilitza IA generativa per millorar l’atenció al client i automatitzar processos.
- REFORFIX (Terrassa)
Plataforma digital per connectar usuaris amb professionals de confiança per a reformes de la lla.
- DIGIPAL (Castellbisbal)
Solució tecnològica que digitalitza tiquets físics de manera universal i sostenible.
- MAIEUTIC (Terrassa)
Programari educatiu que automatitza l’avaluació acadèmica amb IA.
Inversors i venture capitals al Demo Day
Montse Junyent recorda que en aquesta segona edició “es reforçarà la presència d’inversors i entitats vinculades al finançament de les Start-ups com les venture capitals de cara al Demo Day, del pròxim novembre, amb l’objectiu de generar més oportunitats de finançament”.
També s’ha intensificat el paper dels tutors camerals, que, conjuntament amb els mentors, realitzen un acompanyament estratègic a mida per a cada projecte. “Amb aquesta nova edició volem consolidar una proposta d’alt valor per a les start-ups que posi l’accent tant en l’escalabilitat com en l’accés a inversió real”, explica Junyent. D’altra banda, la responsable recorda que la funció dels mentors “és un aspecte molt valorat del programa”.
Els dos projectes més ben valorats en el Demo Day rebran premis en metàl·lic. A més, el projecte guanyador accedirà directament a la final nacional del programa Impulsa Startup dins del 4YFN – Mobile World Congress 2026, on podrà optar a un premi de fins a 12.000 € addicionals.
Programa innovador
“Impulsa Startup” és un programa innovador que ofereix la mentoria personalitzada i recursos per a emprenedors amb empreses joves (menys de cinc anys) o bé prototips desenvolupats. Impulsa Startupha estat cocreat, conjuntament, en un grup de treball de la Cámara de España amb cambres de tot l’Estat, entre les quals ha estat també la Cambra de Comerç Terrassa, donada la seva experiència i especialització en emprenedoria.
Aquesta és la segona edició que la corporació terrassenca desenvolupa el programa d’acceleració empresarial Impulsa Startup. Amb tot, des del Cambra de Terrassa es recorda que el programa que “es basa en l’experiència adquirida per l’entitat en els programes de preacceleració Impulsa Digital, desenvolupats en els darrers exercicis”. La primera edició d’aquest programa d’acceleració, celebrada entre juliol i desembre de 2024, va suposar un punt d’inflexió per a molts dels projectes participants, tant pel seu creixement com per les connexions establertes amb inversors i mentors.

Programa 100% subvencionat pel Fons Social Europeu
#EuropaSeSiente