Carregant Esdeveniments

CURSOS I TALLERS

Del full en blanc a l’informe de sostenibilitat: taller pràctic amb el suport de la IA

Cambra fons

Data
3 de desembre

Horari
de 9:30h a 13:00

Lloc
Cambra de Comerç de Terrassa

La creixent demanda d’informació sobre sostenibilitat per part de clients, entitats financeres, administracions i altres grups d’interès fa necessari que les empreses elaborin informes rigorosos i adaptats a la seva realitat. En aquest context, l’estàndard europeu voluntari VSME (VS futur) d’EFRAG proporciona un marc específic per a les pimes per comunicar el seu acompliment ambiental, social i de governança (ESG).

Aquest taller, de caràcter pràctic, ofereix els coneixements, criteris i recursos necessaris per començar a elaborar un informe de sostenibilitat segons l’estàndard VSME. Durant la sessió es treballaran els continguts de l’estàndard, es mostraran exemples reals i s’introduirà l’ús de la intel·ligència artificial (IA) per estructurar continguts, redactar narratives, sistematitzar dades i millorar l’eficiència del procés.

En finalitzar, cada participant rebrà una guia pràctica per iniciar la redacció del seu propi informe VSME.

Informació del curs

Objectius

L’objectiu del taller és aportar coneixements pràctics per a la elaboració de l’informe de sostenibilitat segons l’estàndard europeu voluntari actualment VSME (futur VS). En finalitzar la sessió, els participants seran capaços de:

  • Comprendre l’abast, l’estructura i els requisits del VSME (mòdul bàsic i mòdul complert).
  • Identificar quina informació, dades i polítiques ha de recopilar la seva empresa per respondre a cada apartat de l’estàndard.
  • Estructurar i redactar les diferents seccions de l’informe amb el suport d’una guia pràctica.
  • Incorporar la intel·ligència artificial (IA) com a eina de suport per accelerar la redacció, sistematitzar dades i millorar la qualitat de l’informe.
  • Emportar-se una guia d’elaboració que permeti a partir d’aquí, començar a treballar l’informe a l’empresa.
Destinataris

Aquest taller s’adreça a persones amb responsabilitat directa o indirecta sobre la sostenibilitat i el reporting no financer de l’empresa: directius, responsables i tècnics de sostenibilitat, medi ambient, qualitat, RSC o ESG, persones de gestió implicats en el reporting corporatiu, que hagin de traslladar la informació de sostenibilitat a clients, entitats financeres, administracions i altres grups d’interès.  

Temari
  • Contextualització VS/VSME: (qui, perquè, quan, on). Marc regulatori europeu (CSRD, ESRS) i encaix de l’estàndard voluntari.
  • Mòdul bàsic i mòdul complert
  • Continguts dels mòduls (datapoints)
  • Ús de la IA com a suport a l’elaboració: redacció de narratives, síntesi de dades, revisió de coherència i millora de la qualitat de l’informe. Bones pràctiques i límits.
Metodologia

Sessió teorico-pràctica en format taller. Es combinaran explicacions del professorat sobre l’estàndard VSME amb exercicis d’aplicació directa a la realitat de cada empresa participant. Es faran demostracions pràctiques d’ús de la intel·ligència artificial com a eina de suport en l’elaboració de l’informe (redacció de narratives, síntesi de dades, revisió de coherència).

Ponent

 

 Marianella Pereira,

Responsable de Desenvolupament Empresarial Sostenible, Cambra de Comerç de Terrassa

 

Glòria Monterrubio,

Coordinadora de projectes de sostenibilitat, Cambra de Comerç de Terrassa

 

Genís Cortada,

Tècnic de sostenibilitat, Cambra de Comerç de Terrassa

3 desembre
09:30 - 13:00
PREU:

€200

Cambra de Comerç de Terrassa

C/ Blasco de Garay, 29-49 Terrassa, Barcelona 08224